Immersion November the 1st and 2nd/ 2018.

Immersion is an opportunity where students can have a priceless experience, why? Because they can practice in a real and controlled context one of the most practical and hard to use ability in any language and this is the comunicative skill. Simple commands, useful/daily vocabulary and gently corrections (pronunciation, use of English) were the base of the experience. With this tools the students got the confidence enough to speak and interact not only with their teachers also among them, even if their speaking level is not high. Kids have overpassed many limitations while they practiced with the huge advantage of feeling relax, comfortable, without academic pressure and without fearing judges because English level.

Inmersión November 2018

La inmersión es una oportunidad en la cual los estudiantes pueden tener una experiencia invaluable, ¿por qué? Porque los niños pueden practicar en un contexto real y controlado una de las habilidades más prácticas y de difícil uso en cualquier lengua extranjera y esta es la capacidad comunicativa.

Comandos simples, vocabulario útil, cotidiano y correcciones cordiales (pronunciación, uso del inglés) fueron la base de la experiencia. Con estas herramientas los estudiantes ganaron la confianza suficiente para hablar e interactuar no solo con sus profesores sino con sus compañeros, incluso si su nivel de speaking no es muy bueno.

Los niños superaron sus limitaciones mientras practicaban con la gran ventaja de estar relajados cómodos sin la presión que puede causar la academia y sin temor a juicios de ningún tipo a causa del nivel de inglés.